تلفن های همراه هوشمند

گر به دنبال یک تلفن (همراه) هوشمند هستید اما از وجود تعداد زیاد و مدل های مختلف این تلفن ها سر در گم شده اید، نگران نباشید. ساندرا ووگل به مقایسه ی مدل های مختلف پرداخته و به شما می گوید که چگونه یک تلفن هوشمند مناسب را انتخاب کنید.

 

 

انتخاب یک تلفن هوشمند با توجه به امکانات و قابلیت های متعدد و گوناگون، سخت است. حتی اگر برخی گوشی ها با سیستم شبکه و مخابرات کشور و منطقه ی زندگی شما همخوانی نداشته باشد، باز هم انتخاب چندان آسان نیست. به هر حال نکات و ملاحظاتی وجود دارند که به شما در انتخاب درست یک تلفن هوشمند کمک می کنند.

اول از همه استفاده ای که می خواهید از تلفن خود داشته باشید را مد نظر قرار دهید. مثلاً اگر می خواهید از برنامه های کاربردی استفاده کنید، احتمالاً به یک صفحه نمایش چند منظوره برای قرار دادن میانبر های (Shortcut ) برنامه هایتان نیاز دارید. آیا می خواهید هر روز ایمیل های زیادی ارسال کنید، اگر چنین است، یک سیستم با امکان تایپ سریع و ورود متن های دلخواه برای شما مناسب است. در این صورت موبایل های دارای صفحه کلید یا آنهایی که صفحه های لمسی دارند مناسبتر هستند. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، چند مدل را امتحان کنید (از دوستانتان چند مدل را برای یک یا دو روز امانت بگیرید). اگر زمان زیادی به جستجو در اینترنت می گذرانید، یک صفحه ی بزرگ در کنار پردازشگر قوی، ضروری است.

سعی کنید به میزان فیلم ها و موسیقی هایی که در طول روز نگاه کرده و گوش می کنید نیز توجه داشته باشید. اگر تلفن هوشمند مورد نظر شما به محل ورود (اسلات) کارت های حافظه (Card Slot) مجهز است یا زیاد به گوش دادن موسیقی و تماشای فیلم علاقه ندارید، زیاد بودن حافظه چندان مهم نیست. البته بهتر است تلفن هوشمند شما دارای یک محل مناسب برای سوکت هدفون باشد. چون در این صورت وقتی می خواهید از هدفون استفاده کنید، تلفن را می توانید به راحتی در جیب یا کوله پشتی خود قرار دهید. به علاوه مهم است که بتوانید فایل های دلخواهتان از جمله عکس، فیلم و موسیقی را به راحتی به حافظه منتقل کرده و به همان راحتی آنها را پاک کنید. کارتخوان های حافظه که نیاز به باطری یا برق دارند، معضل بزرگی محسوب می شوند چرا که استفاده از آنها سخت است.

ایمنی داده ها یک موضوع بسیار مهم دیگر است مخصوصاً اگر از طریق تلفن یا از فروشگاه های آنلاین خرید می کنید، اول از همه باید قفل پین را روی تلفن هوشمند خود قرار دهید. در محصولات Androidشما باید یک خط یا منحنی را با دستتان روی صفحه نمایش بکشید تا صفحه باز شود. بیشترین مشکلات از نرم افزارهای کاربردی و شبکه هایی که به آنها سر می زنید به وجود می آیند. برنامه هایی نظیر Lookout می توانند به شما کمک کنند تا یکپارچگی آیتم هایی که قصد دانلود کردنشان را دارید،بررسی کنید اما برنامه های جستجوی موقعیت (مسیر) و آن دسته از برنامه هایی که مستقیماً با هسته ی (کرنل) تلفن هوشمند شما در تماس هستند به خودی خود مشکل سازند.

ایمنی تلفن های هوشمند Apple iPhone و BlackBerry از دیگر تلفن های منبع-باز (Open-Source)، که در آنها باید نکات ایمنی بیشتری را رعایت کرد، بیشتر است.

اگر تلفن خود را گم کنید، از برنامه های جستجوی موقعیت سپاس گزار خواهید بود. برخی از تلفن های هوشمند دارای سیستم پاک کردن اطلاعات از راه دور هستند که با استفاده از آن می توانید در صورت مفقود شدنشان به هر علتی، اطلاعات موجود بر روی آنها را پاک کنید.

حتی اگر گوشی شما تمامی فُرمت های فیلم و موسیقی را پشتیبانی کند نیز به برنامه ی Flash احتیاج دارید تا بتوانید فیلم های قرار داده شده روی صفحات وب را ببینید. اگرچه تلفن های هوشمند به خوبی از این برنامه پشتیبانی نمی کنند. تلفن های Androidبا پردازنده های یک گیگاهرتز به بالا برای این منظور مناسب هستند اما بهتر است از قبل از خریدن آنها را بررسی کنید. برنامه ی Flash دیگر برای تلفن های هوشمند توسعه پیدا نمی کند زیرا جانشین آن یعنی HTML5 روی iPhone و BlackBerry Torch به خوبی کار کرده و پشتیبانی می شود.

سازگاری با فرمت های فیلم، موسیقی، برنامه های پخش فیلم و موسیقی موجود روی دستگاه و شخص ثالث (ساخته شده توسط دیگر شرکت ها) و همچنین آسان بودن انتقال محتویات و اطلاعات تلفن هوشمندی که مایل به خرید آن هستید را بررسی کنید. اشتراک و سینک کردن (Synchronization) ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد. اگر بخواهید دفتر تلفنیا تقویم را از کامپیوتر شخصی خود به تلفن هوشمندتان منتقل کنید، برنامه هایی که این کار را به صورت خودکار انجام می دهند، از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. برای مثال Windows Phone هیچ امکانی برای انتقال یا سینک کردن دفتر تلفنو تقویم ندارد. و فقط امکان انتقال فایل های صوتی تصویری و برخی فایل های خاص دیگر را دارد. اگر تمام خواسته های خود را فهرست بندی کنید، مشاهده خواهید کرد که تلفن های هوشمند متعددی، با سیستم عامل های گوناگون، می توانند با توجه به معیارهای موجود، خواسته های شما را برآورده کنند. پس بعد از تمامی این ملاحظات ممکن است انتخاب شما بر اساس زیبایی ظاهری، قیمت، اندازهی صفحه نمایش، قدرت پردازنده، حافظه ی داخلی و سیستم عامل باشد.

در انتها باید گفته شود که انتخاب یک تلفن هوشمند، تلفیقی از منطق و علاقه ی شماست. برای یک انتخاب درست اول باید منطق و پس از آن علاقه ی خود را مورد نظر قرار دهید.

 

ساخت

Build

خصوصیات

Features

کارایی

Performance

قیمت

Value

روی هم رفته (کُلی)

Overal

پیشنهاد متخصصین

PC ADVISOR RECOMMENDED

 

 

 

APPLE iPHONE 4S

قیمت 1،300،000 تومان

اگرچه این گوشی آن iPhone5 نبود که همه انتظارش را داشتند اما 4S نیز بسیار خارق العاده است و تغییرات مثبت بسیاری برای راضی نگه داشتن مردم در آن به وجود آمده است.

اول از همه دارای دو آنتن است که مشکلات آنتن دهی در سری های قبلی را برطرف کرده است. مشخصه ی مهم دیگر وجود دوربین 8 مگاپیکسلی است که امکان گرفتن عکس هایی با دقت بالا و ضبط تصاویری با دقت 1080p را دارد. اگرچه تنظیمات عکس برداری آن کمتر از Android است. نکته ی قابل توجه این است که پس از عکس برداری می توانید عکس های خود را در یک صفحه نمایش فوق العاده ی 3.5 اینچی 640×960 پیکسلی ببینید. پردازشگر دو هسته ای آن به شما اطمینان می دهد که سرعت این گوشی بسیار بالا است.

بیشترین بحث درباره ی 4S به مشخصه ی جدید آن Siri، ارائه کننده ی کنترل صوتی، مربوط می شود. شرکت APPLEمدعی است که سیستم پیشرفته تری را نسبت به رقبایش ارائه کرده است. البته تست های ما نشان می دهد که عملکرد این سیتم خوب است اما باید توجه داشت که این سیستم بدون اتصال داده کار نمی کند.

گوشی جدید APPLE به همراه خود iOS 5 را نیز دارد که آخرین نسخه ی سیستم عامل موبایل این شرکت است. این سیستم عامل یک سری کامل از مشخصات جدید شامل iCloud را در اختیار شما قرار می دهد. با ارائه کردن پشتیبانی بر پایه ی cloud، شما را از به روز بودن همیشگی دفتر تلفن ، تقویم و فایل های موجود در ITune خود مطمئن می کند. سینک کردن این گوشی توسط برنامه ی iCloud به سادگی امکان پذیر است.

ویژگی بعدی، iMessage است. سرویس پیغام فوری مجانی APPLE که امکان برقراری ارتباط مجانی بین محصولات خود با سیستم عامل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, | 12 قبل از ظهر | نویسنده : Ho3einAfshari AND JavadKarimi |
  • مطالب جالب
  • موج سوار